CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 27 December 2011

Bukan Boleh Pilih Pilih !

Assalamualaikum semua :)


بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ




"Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Agama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata."


awal awal lagi Allah dah cakap masuklah ke dalam islam seluruhnya.agama islam kan agama fitrah,jadi apabila seseorang yang masuk islam sebenarnya dia telah pun kembali ke fitrah.alhamdulillah!


sekarang ni ramai orang cakap nak laksanakan perintah Allah tu kena step by step.nak solat kena ada keikhlasan.nak pakai tudung kena tunggu seru Allah.maaf,bukan tujuan untuk menghina apatah jauh sekali untuk mengutuk pakar pakar free hair kat luar sana.tapi,nak menyedarkan tentang realiti mematuhi hukum Allah.


memang,kadang kadang nak ikut segala yang Allah perintahkan tu terselit jugak perasaan tak senang hati,tak ikhlas dan bermacam macam lagi perasaan 'tak best' yang wujud dalam diri tapi kita kena yakin dengan janji Allah.syurga Allah itu tidak terbayang oleh kita,tau tak.


dah nyata nyata Allah cakap,syaitan tu musuh kita yang nyata,jadi perangilah dia.walaupun kita tak nampak,tapi mesti la kita kena susun strategi sebaik mungkin untuk perangi syaitan tu semua.salah satu darinya,bila kita ikut perintah Allah.


tak senang jadinya bila kita ni dok sibuk ikut perintah Allah dan laksanakan apa yang dia suruh.kita tak boleh amalkan Islam separuh separuh.yang mana nak aje kita amalkan,tapi yang mana tk nak reject!Allah dah seru..melaksanakan segala arahan Allah itu wajib!


ISLAM ITU MUDAH TETAPI BUKAN UNTUK DIPERMUDAHKAN.ingat ye,semua hukum yang Allah dah tetapkan pasti ada sebab yang munasabah.kenapa Allah jadikan solat 5 waktu sehari semalam?ada sebabnya.kenapa bilangan rakaat dalam solat berlainan?pun ade sebabnya.setiap bacaan yang Allah suruh kita baca tu ade sejarah dan reason tersendiri.semua yang Allah buat untuk kita mesti ada hikmahnya.Allah Maha Mengetahui yang terbaik untuk hamba-NYA :)


seperti mana yang kita semua tahu,ISLAM ITU INDAH.Allah itu sukakan keindahan,itulah sebab kenapa yang ALLAH ciptakan hukum tu akan ada sebab yang indah indah.sweet kan ? ini tak habis habis sweet dengan pakwe/makwe,bila lagi nak sweet sweet dengan Allah kan?sweet dengan yang ajnabi itu dapat dosa,sweet dengan Allah dapat pahala.




keihklasan akan hadir apabila kita berusaha  melaksanakan apa yang DIA perintahkan.kemanisan dalam beribadah akan kita kecapi.nikmatnya berbuat amal akan kita rasai.Insya-ALLAH :)


No comments: